Wij zijn gespecialiseerd in het begeleiden van trainingen, die gebaseerd zijn op de wetenschappelijk bewezen Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR). Het gaat over het aanleren, trainen van manieren om anders met stress om te gaan door het toepassen van mindfulness.  Als introductie op de training kun je een gratis workshop volgen. Na de training zijn er mogelijkheden om de training te onderhouden en te verdiepen.

Preventieve werking.

Er gaat een sterke preventieve werking uit van de training, omdat deze je lichamelijke en geestelijke gezondheid bevordert.  Je voorkomt, dat je ziek wordt van de eisen, die aan je zelf stelt en je leert je grenzen te bewaken. Er ontstaat een betere afstemming tussen het lichaam (lichaamsbewustzijn) en het hoofd (niet zo erg in het hoofd zitten).

Genezende werking.

Het kan ook zijn, dat je je overbelast voelt en even niet meer deel kunt of wilt nemen aan het arbeidsproces. Dat is een goed moment om deel te nemen aan een training, omdat het je herstel bevordert. Je leert , hoe je anders met jezelf om kunt gaan en hoe je je kunt ontspannen. Dat leidt vrijwel altijd tot een betere nachtrust, omdat slapeloosheid verdwijnt.

Onze trainers hebben een HBO-opleiding tot mindfulness trainer achter de rug. Ze staan ingeschreven in het register van de VMBN.

 

 

De mindfulness training.

Wij bieden twee soorten trainingen aan:

A) De groepstraining: een groep bestaat uit 6 tot 12 personen, die uit alle geledingen van de samenleving afkomstig kunnen zijn. We voelen ons vaak veilig in een groep van gelijk gestemden (leeftijd, opleidingsniveau, interesses), maar juist de verschillen (en overeenkomsten) tussen mensen maken een groepstraining bijzonder leerzaam en effectief.

B) De individuele training: In deze training komen  alle onderwerpen van een MBSR mindfulness training aan bod, maar er is veel meer aandacht voor uw persoonlijke ervaringen tijdens het beoefenen van mindfulness. De sessies kunnen korter duren, maar dit is wel afhankelijk van het verloop van de training en uw wens.

De kosten van een individuele training bedragen minimaal € 750,- excl. BTW. De overige kosten zijn afhankelijk van uw persoonlijke wensen (locatie, tijdstip, reistijd).

De inhoud van de (groeps)training.
De training begint met een kennismakingsgesprek om elkaar beter te leren kennen. Na dit gesprek weet je, of de training voor jouw geschikt is.
De training is opgebouwd uit 8 wekelijkse sessies van 2,5 uur. Deze 8 weken worden zoveel mogelijk aaneen gesloten gegeven. Tussen training 6 en 7 is er een oefendag. 

Tijdens de bijeenkomsten word je getraind in het uitvoeren van aandachtsoefeningen. Er zijn drie soorten basisoefeningen:

  • lichaams- en bodyscan

  • zitoefeningen

  • aandachtige bewegingsoefeningen: lopen, bewegen met het hele lichaam

Er wordt van je verwacht, dat je thuis minstens een uur per week oefent met deze basisoefeningen en andere opdrachten, die te maken hebben met je dagelijkse bezigheden.

De kosten van de basistraining Mindfulness?
De basistraining kost 350,- euro incl btw. Hiervoor ontvang je:

  • Een intake gesprek

  • Acht bijeenkomsten van elk 2,5 uur.

  • Een begeleide oefendag (de 9-de bijeenkomst)

  • Een trainingshandleiding en

  • MP3 geluidsbestanden om te oefenen.

Kortingen en vergoedingen.

Leden van Thebe-extra ontvangen een korting. (A-leden 10 %, B-leden 20% en C-leden 30 %) Zij ontvangen deze korting alleen, als de ziektekostenverzekering of werkgever de training niet (deels) vergoed.

Als je samen met een partner je inschrijft voor een training, dan ontvangt de tweede persoon 30 % korting. De training kost dan €245,-

Als je al een keer een training gedaan hebt, dan kost de training €200,- excl 21% BTW (€242,- incl)

Sommige bedrijven bieden de training aan hun personeel aan. Zij kunnen de training fiscaal verantwoorden als opleidingskosten personeel. we brengen bedrijven €350,- excl. BTW in rekening.


Soms wordt een training vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Kijk altijd goed naar de voorwaarden, waaronder je verzekerd bent. Zie hier voor overzicht vergoedingen.